Search
  • Damir Rovis

Kako smanjiti rizik od demencije? Što vi možete učiniti!

Iako je starenje najveći čimbenik rizika za demenciju, dokazi pokazuju da postoje stvari koje možete učiniti kako biste smanjili vlastiti rizik. Oni uključuju vježbanje i zdravu prehranu.

1. Biti fizički aktivan

Redovita tjelesna aktivnost jedan je od najboljih načina za smanjenje rizika od demencije. To je dobro za vaše srce, cirkulaciju, težinu i mentalno zdravlje.

Važno je pronaći način vježbanja koji vam odgovara. Možda će vam biti korisno započeti s malom količinom aktivnosti i postupno je razvijati. Čak je i 15 minuta vježbanja dnevno dobro za vas.

Svakog tjedna trebali biste napraviti (preporuka Svjetske zdravstvene organizacije):

· 150 minuta umjerenih aerobnih aktivnosti, poput brzog hodanja, vježbe snage i otpora

ili

· 75 minuta energične aerobne aktivnosti, poput trčanja, brzog plivanja ili vožnje biciklom.




2. Jedite zdravo

Zdrava, uravnotežena prehrana može smanjiti rizik od demencije, kao i drugih stanja, uključujući rak, dijabetes tipa 2, pretilost, moždani udar i bolesti srca.



3. Ne pušite

Ako pušite, izlažete se puno većem riziku od razvoja demencije. Povećavate i rizik od ostalih stanja, uključujući dijabetes tipa 2, moždani udar, karcinom pluća i drugih karcinoma.

Pušenje šteti cirkulaciji krvi po tijelu, uključujući krvne žile u mozgu, kao i srce i pluća.

4. Pijte manje alkohola

Pijenje previše alkohola povećava rizik od razvoja demencije. Preporuka je do decilitar i pol vina dnevno.



5. Vježbajte mozak

Kada ste aktivni, vjerojatno će se umanjiti rizik od demencije. Redovito izazivanje sebe mentalno obnavlja moždane stanice i sposobnost mozga da se nosi s bolešću.

Pronađite nešto što volite da to izazove vaš mozak i činite to redovito. Važno je pronaći nešto što ćete pratiti. Na primjer:

· Čitanje, sviranje, pjevanje

· Učenje jezika

· Rješavanje zagonetki, križaljki ili kvizova

· Kartanje, šah i druge igre na ploči

· Razgovor i komunikacija s drugim ljudima također mogu pomoći u smanjenju rizika od demencije. Potrudite se održavati kontakt s osobama koje su vam važne, poput prijatelja i obitelji.

Sretno!

235 views0 comments