• Damir Rovis

Ciljani trening smanjuje učestalost padova do 80%

Kada se krećemo, primamo podražaje putem vlastitih tjelesnih senzora – kao što su oči, uši, koža, mišići i zglobovi. Ti se podražaji šalju u mozak, gdje se obrađuju i prevode u pokret. U idealnom slučaju, pokrete izvodimo pravodobno, precizno i ​​precizno doziranom snagom i brzinom.


Koordinirani pokreti važni su u svim fazama života i u bezbroj svakodnevnih situacija. Hod nije automatski funkcionirajući slijed pokreta, već mozak preuzima kontrolnu funkciju. Kada se tijelo i mozak promijene u starosti, pokazalo se da se povećava rizik od pada.



Prije desetak godina provedena je studija učinka istovremenog treninga tijela i mozga. Rezultati: kod 182 sudionika istraživanja u dobi između 65 i 98 godina učestalost padova smanjena je za 80 posto ciljanim treningom. Osim toga, značajno su se poboljšali sigurnost stopala i brzina hoda i vrijeme reakcije.


Zaključci: Nalazi ovog pilot RCT-a sugeriraju da se individualno prilagođeni trening vježbanja donjih ekstremiteta poboljšava njihovo funkcioniranje, kognitivno funkcioniranje i vrijeme reakcije koraka te simptoma depresije u bolesnika sMNCD koji borave u ustanovama za dugotrajnu skrb.

https://dividat.com/assets/main/papers/2021-swinnen.pdf



3 views0 comments